Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på hur vi kan göra Kalmar bättre.
Om du upptäckt något som är trasigt eller fel kan du berätta det för oss genom vår e-tjänst för felanmälan. Det kan till exempel handla om klotter, ett hål i gatan eller stopp i en brunn.
För att lämna din felanmälan måste du logga in med bank-ID eller freja-ID. När du är inloggad kan du välja om du vill följa ditt ärende, du får då ett meddelande när ärendet är hanterat och avslutat.Anmäl fel här.Sök på ’felanmälan’ för att hitta e-tjänsterna.
Vill du hellre kontakta oss på telefon, då ringer du 0480-45 00 00
Vi vill gärna att du berättar vad du tycker om det vi gör. Synpunkter som förbättringsförslag, klagomål eller beröm ger värdefull information som kan förbättra våra verksamheter.
För att lämna din synpunkt måste du logga in med bank-ID eller freja-ID. När du är inloggad kan du välja om du vill följa ditt ärende, du får då ett meddelande när ärendet är hanterat och avslutat.
När du väljer att skicka e-post till Kalmar kommun så räknas det automatiskt som en offentlig handling.
Om du har råkat ut för en skada på kommunal mark kan du i vissa fall ha rätt till ersättning från kommunen. En förutsättning är att Kalmar kommun eller vår entreprenör har orsakat skadan genom vårdslöshet.
Här kan du göra din skadeanmälan